mandag, september 26, 2005

Frk. Pernittengryn

Kender du typen der sidder og finder fejl i film? Sådan nogle: "Hvordan kan det være han har koppen i højre hånd nu, den var jo i venstre for et picosekund siden, da vi så ham fra den anden side?"

Det er mig! Sig pænt goddag.
Goddag goddag...

Nu har jeg jo ikke fjernsyn, så jeg bliver ikke udsat for så mange pinefulde fejl længere. Men for nu lige at nævne et par stykker, så vil jeg kaste mit had på reklamerne. Det kan vi vel blive enige om(?).

Eksempel nummer et:
Tips-reklamen "Der er så meget kvinder ikke forstår". Ja ja, det er skam rigtig nok. Jeg forstår ikke hvordan hendes Converse sko kan lyde som hårde træsko når hun går ud for at åbne døren mens drengene ser dong-fodbold.

Eksempel nummer to:
Carlsberg-reklamen med ham den lækre fra Voksne Mennesker (som forresten er god, se den!*), der nu spiller knap så motiveret studerende. Han kommer op til overboen og tager en øl fra six-packen. Den, der sidder længst til højre nærmest ham og sætter sig så over i sofaen. Så tager overboen en øl. Den længst til højre, det ses tydeligt med zoom ind og alt muligt. Hvordan kan det lade sig gøre? Der er kun én sixpack, det har de sørget for er blevet indprentet hos os. Og pakken er ikke blevet drejet. Selv hvis den var blevet drejet, så ville den manglende øl være længst til venstre i den bagerste række, og så burde man stadig kunne se at pappet var revet. Sjusk!

*Hurra! Ifølge Voksne Mennesker "Hvor voksen er du"-barometer er jeg kun 40% voksen. Det passer vist meget godt.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym siger...

Du vil elske www.moviemistakes.com/ :)

september 26, 2005 10:42 AM  
Blogger Uden Relevans siger...

Jeg så Lord of the Rings og havde fået at vide at i nummer I kunne man se en bil køre i baggrunden af et af skuddene af de store lækre landskaber.. det ødelagde hele filmen for mig, heldigvis er den latterlige bil blevet slettet i den nye version, men sheesh!

september 26, 2005 5:14 PM  
Blogger Ulla siger...

@lars: OK, de er lidt mere grundige end jeg er. Men fejl er der nok af. :-)

@uden relevans: Den har jeg hørt, kiggede efter den anden gang jeg så den i biffen, men fik ikke øje på den. Ej heller så jeg det klistermærke der skulle sidde på et æble der kastes til en af hobbitterne i starten.
MEN jeg så de manglende fodspor i sneen på vej op ad bjerget. De starter simpelthen midt i sneen... hm...
OG jeg så hvor Frodo's hobbitfod starter da bukserne gled lidt op der hvor han falder på bjerget og ham Boromir er lige ved at nappe ringen.
Ja ja, kom ikke her... og øh... et eller andet...

september 26, 2005 6:09 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

Der er en mere, med det der åndssvage fugleskræmset der flytter sig når de går fra nærbilleder til langskud :).

september 27, 2005 5:18 PM  

Send en kommentar

<< Home