onsdag, september 28, 2005

Nedtælling

2 timer og 14 minutter, tik tak... (Ja,ok, helt præcist er det 18 timer og 24 minutter, men hvem tæller?)

Bliver jeg så gammel nu? Hm, tror det ikke. En af mine kollegaer spurgte idag, efter et særlig fjollet indslag fra min side, om den slags ville holde op fra imorgen. Det mener jeg da bestemt ikke. Sådan har jeg jo altid været.

Får jeg styr på mit liv? Næppe. Har dog i et ynkeligt forsøg på at se ud som om jeg har overblik og overskud købt nogle planter:
En lilla dims, der skal stå i solen og ikke have så meget vand, helst tørre ud engang imellem. Jeg elsker den allerede!!
Og en orkide, hvilket er til grin. Orkideer ser cool ud i minimalistiske omgivelser, og hvis der er noget min stue ikke er, så er det minimalistisk. Nå, den dør sgu alligevel nok snart og så er jeg ude over det problem.

Aaaaaaanyways, jeg glæder mig til imorgen, og her er planen:

8.30-9
Uforholdsmæssig lang transporttid, da min cykel er til reparation efter et mislykket forsøg på at forkorte kæden selv. Eller... Det var lidt ligesom "operationen lykkedes, men patienten døde". Jeg fik forkortet kæden fint nok, bare så meget at den nu er for kort til at nå rundt om begge tandhjul samtidig... Suk.
9-11
Til et forhåbentlig meget spændende foredrag.
Omkring 9.30
Kæmpe for at holde øjnene åbne. Ikke falde i søvn, ikke sove... Håber der er kaffe... Og ikke alt for bløde stole...
11-12
Besøg hos mit speciale-laboratorie, der har til huse på samme institut hvor foredraget holdes. Har lovet at tage kage (Camilla Plums Citron-birkes-kage) med og den er også lige bagt. Tjek! Undgå spørgsmål fra tidligere vejleder om hvor min artikel dog bliver af. Hey, det er kun 2½ år siden jeg blev færdig. Ting ta'r tid... Eller også er det mig noget så bedøvende ligegyldigt!
12-12.30
IGEN: Alt for lang transport, denne gang hen til arbejdet. Ah, idé: Tag en bog med!! Men en lille én, har jo kage(r) og tilbehør at balancere med. Uh, måske jeg skulle tage høje hæle på, så er der en risiko for at jeg falder med det hele og så er der noget at grine af. Bagefter...
12.30-?
Frokostpause med kage nummer to, som også lige er bagt. Det her bliver luksusudgaven af citrus-kagen: Kille Ennas uovertrufne tunesisk mandel-appelsin-kage med mango-ananas-sirup. Is nice...
Eftermiddag
Går nok tidligt. Skal lige fede den lidt.
Omkring 17.30 (måske)
Forbi svømmehallen og mødes med tøserne, nu hvor jeg ditcher vores næsten faste svømmeaftale (dvs ikke engang to uger i træk har vi alle tre kunnet komme - virkelig usselt!). Hente gave ("nej, det skulle I da ikke have gjort!") og se glad ud! Og være glad, naturligvis. Naturligvis!
18-? (Sent forhåbentligt)
Middag med Vibeke, indtagelse af grove mængder mad og øl, dertil sang og glade dage. Og jazz (Ulla rynker på næsen og ved ikke helt hvad hun skal mene, men må forberede sig på at træde ind i de voksnes rækker og så hører man altså jazz, man gør!).
Lidt over 20
Sende småsnalrede sms'er til alle (ALLE!!!), der har adgang til enten tv eller internet, hvad enten de interesserer sig for fodbold eller ej, holder med Brøndby eller ej (dog er FCK'erne sparet, de har vist nok at se til), og plaaaage om en beskrivelse af Zürich-Brøndby kampen. En stilling i det mindste. (Her kunne en hvilken som helst god ven tilbyde at sende disse opdateringer, bare et forslag...)

Overvejer stærkt at holde fri fredag.

3 Kommentarer:

Blogger Kontrolpigen siger...

Nu har jeg kun været 30 i et par dage, og har fundet ud af, at man (heldigvis) ikke bliver voksen og anderledes overnight. Jeg tror bare, at jeg nu, i stedet for at være én af de gamle i 20'erne, er én af de små i 30'erne. Og så er det faktisk lidt sjovere. Tillykke!

september 28, 2005 11:42 PM  
Blogger Ulla siger...

Orv, er det ligesom når man rykkede ind i en anden stue i børnehaven? Hvor man gik fra at være en af "de store" til en af "de små"?
Hvor er puderummet så?

Og tak!

september 28, 2005 11:55 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

jamen congratufuckulations, du har nu levet 40% af dit liv statistisk set :).

tillykke med fødselsdagen

september 29, 2005 12:10 PM  

Send en kommentar

<< Home