søndag, januar 01, 2006

Om at købe en ødegård i Småland

Eller: Ullas nytårsaften 2005-2006

Jeg ankommer kun 45 minutter for sent til madlavningsstress. Panikken i blondinernes øjne er tydelig. "Godt du kommer! Hvad er en suppevisk?" Ro på, vi når det nok, og ellers må folk sgu vente. Efter at have kæmpet med tyve forskellige tilbehørsretter begynder jeg at miste overblikket og tvivler kraftigt på at vi nogensinde får noget, der bare minder om nytårstorsk indenbords. Men selvfølgelig gjorde vi det og det blev endda ganske acceptabelt. Også lækker forret og dessert. Tres schön! (Hvilket minder mig om at jeg er hundesulten, skal lige bestille en burger og en stor portion fritter og så naturligvis æde det hele, så er jeg tilbage. 15 minutter! De må have travlt, nå men så kan jeg jo lige nå at skrive lidt mere.)

Jeg lægger dog stadig mascara mens dronningen taler om Tsunami og Pakistan. Men altså, er der i virkeligheden nogen der hører efter?

Og så var der jo quizzer. Året der gik og TP-spørgsmål fra helvede. Her vil jeg gerne indskyde en note om at jeg anser det for almen dannelse at man ved i hvilket år den gamle retstavningsreform kom til. Den der indførte at "skulle" ikke længere stavedes "skulde" osv. Det er ikke freaky viden.*

Senere kom der ballondyr på bordet. Eller rettere, balloner til at lave ballondyr af. Her kan jeg oplyse at hvide giraffer er skeløjede. Desuden er zebraer nogle meget ubeslutsomme dyr og at den grå-grøn-grumsede Limpopoflod har en afstikker, der går op til Hamborg, hvor de laver noget pullimut der består af øl og limonade, som man næsten ikke bliver fuld af. Næsten.

Det gør man til gengæld af champagne eller hvad det nu var for nogle boblevand vi fik. Især når der er en flaske til hver. Så havde vi en slags gæt og grimasser runde, her kan jeg oplyse at Reimar Bo har hår af mandariner. (Og så er det vist tid til at hente maden. BRB.)

Ah, sådan en burger er da en velsignelse.

Apropos mandariner, så fik et bloklys stemplet mandarinskræller i sig, bl.a. med de tre Christianiaprikker og indskriften Bevar Christiania. Den bliver Vibeke, der lagde lejlighed til, sgu glad for i længden. Det er jeg sikker på. Guuud, havde helt glemt det. Jeg kom til at ryge i går. "Det er pudsigt, jeg plejer kun at ryge når jeg er virkelig vissen", dermed underforstået at det var jeg ikke på det tidspunkt. Flot! Og nååårh ja, så var det vist at jeg har udtrykt stærk interesse i at købe en anpart i en svensk ødegård. Diskussionen var allerede i gang: Skal der være fjernsyn? Internet? Inde- eller udedas? Svarene blev vist: Nej sgu da, JA FOR DÆLEN og begge.

Så er Bjarke dukket op, folk begynder at gå enten hjem eller til andre fester = klokken er mange. Ulla indser at det er på tide at vende snuden mod NV. Cykler naturligvis hjem, uansvarlig som jeg jo er. Jeg vågner kl 12 fordi jeg fryser om mine fødder, der stikker udenfor dynen. Dynen? Hm, ja ok, nu får I lige en beskrivelse af min seng, ikke at jeg har tænkt mig at blive sex-blogger (det ville i øvrigt blive en særdeles sjældent opdateret blog, zzzz). Nå men, jeg har en smal seng og en meget bred dyne. Det er en dobbeltdyne og den er fantastisk varm og fluffy. Ah... Så når sengen er redt, er dynen foldet sammen på langs af den simple grund at den ellers ikke kan være der. Da jeg så vågnede i dag, lå jeg godt nok under dynen, men den var stadig foldet sammen og jeg havde alt mit tøj på. Jeg må have været træt...




*Det korrekte svar er 1948.

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home