torsdag, december 29, 2005

En falden engel

Nogle gange bliver jeg helt bange for om jeg nu er ved at være alt for voksen. Jeg mener, jeg har både betalingsservice og en fnugrulle, som jeg jævnligt bruger. Normalt plejer jeg at ryste tanken af mig ved at gå ud og drikke mig hammervissen og snævre med en, der så som oftest viser sig at være gift/næsten-gift eller i det mindste har en kæreste. For så uansvarligt er der jo ingen voksne der opfører sig, vel?

Hvis det skulle have undgået nogens opmærksomhed så sner det røvmeget i dag. Den der lette puddersne, som er god at kælke i og sådan men som man ikke kan lave snebolde/snemænd (M/K) af. Hvad man dog godt kan lave, er sne-engle.

I dag på vej hjem fra arbejde ser jeg det smukkeste jomfrueligste stykke sne på parkeringspladsen og det frister sådan.

Barne-Ulla: Iiiiih sne-engel, sne-engel!
Voksen-Ulla: Jamen det sner jo, om ti minutter er den væk. Og du har de fine bukser på, de må da ikke blive beskidte. Og du bliver sikkert syg af al den kulde og vådhed.
Barne-Ulla (skuffet): Ja, mor.

Så går jeg. Og jeg ærger mig. Er det ikke for kedeligt? For voksent? For fornuftigt? Eiih, men nu er chancen jo forspildt. Ude på gaden er der jo bare gråt sjap. Suk. Men hov, hvad skuer mit øje? KUA med ikke-nedtrampede snearealer foran! Sjældent har jeg været så glad for at se en bygning så gennemsyret af humanister. Jeg laver mig en fin engel og går så videre, glad og fro. Det er da lige til at komme i godt humør af, hvis man ikke passer bare lidt på.

6 Kommentarer:

Blogger Suzy Q siger...

Jeg gad godt ha set dig ligge og sprælle dér foran KUA :D

december 29, 2005 5:48 PM  
Blogger Ulla siger...

Der kom faktisk en mand forbi men han kiggede slet ikke. Det synes jeg da godt lige han kunne have gjort, nu jeg lige havde lavet sådan en fin engel, altså. Og jeg stod der og struttede af stolthed.

Men ja, det har sikkert set bare lidt sjovt ud. :)

december 29, 2005 6:00 PM  
Blogger Grith siger...

Sådan!!! Vi har brug for endnu flere til at lave sne-engle:-) Og ved du hvad, noget af det sjoveste er faktisk at være barn i en voksen krop:-) Man bliver aldrig for gammel til at fjolle og opføre sig sindsygt, læse børnebøger, se tegnefilm, skabe sig ynkeligt når man er sur osv. - keep it up girl!

december 29, 2005 6:00 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

JEg synes det er sejt Ulla

december 30, 2005 6:28 PM  
Blogger Mie siger...

Fik du udlevet engle-trangen, eller er der lidt tilbage? I så fald: kom og hjælp mig! Jeg har et erklæret mål om at dække min have til med engle - ikke en kvadratcentimeter må ligge urørt hen, når jeg er færdig! Hmm, min have er stor.... er vel omtrent halvvejs... og nu tør det. Har begyndende stress over ikke at nå det... Men man må vel i gang med opgaven! Mon dyngvåd tøsne er godt mod tungt post-nytårsaften-hoved? Overvejer at smide mig med ansigtet nedad - burde også gøre det nemmere at komme op uden at ødelægge englen?!
Raffinerer lige teknikken, ikk!

Godt nytår :-)

januar 01, 2006 1:51 PM  
Blogger Ulla siger...

Hehe, det lyder sgu smukt. Har bare lidt ondt i kraniet i dag, så jeg melder lige pas på sneengle. Ellers tak. ;-)

januar 01, 2006 3:14 PM  

Send en kommentar

<< Home