mandag, februar 20, 2006

Lisa tackar er!

Ja, det sagde hun sgu! Lisa Ekdahl i VEGA i lørdags. Magen til krukkethed skal man lede længe efter. Fingerkys i slowmotion, "tilfældigt" roden i hår og koketteri. Snak om hendes "vän, som är en mycket generösa man" og som endte med at sørge for hun fik sin første pladekontrakt, nu hvor hun ikke kunne synge kor ordentligt til hans plade. BAH!

Hun sang da meget godt (altså vi snakker ikke Eivør'ske højder her, men det er jo heller ikke Lisas stil), bandet spillede hvad de skulle men ikke synderligt engageret. De så faktisk ud til at kede sig det meste af tiden. Og så er jeg ikke særlig pjattet med hendes nye sange. De lyder for ens.

Nå, min "ledsager", som det hedder i restaurationsanmeldingsbranchen, var vældig begejstret for hende. Altså så smuk er hun ikke længere. Ked af at sige det. Ja, det var hun for 5-10 år siden. Men hendes hud er underligt stram i det. Har hun mon fået en ansigtsløftning? Og så var hendes øjne sorte på en meget uhyggelig måde. Lidt ligesom dæmoners øjne ser ud i sådan nogle dårlige tv-serier a la Heksene fra Warren Manor. Jeg håber meget at det bare var belysningen, der fik dem til at se sådan ud.

Jeg tror lige jeg tager en Lisa Ekdahl pause.

Bagefter skulle vi liiiige have en øl eller tyve og gik ind på Ideal Bar. Halvtomt. Ekko-ko-ko-ko. To piger ved siden af bliver udråbt til dikes, mest pga den enes måde at ryge på. Hvem sagde betonarbejder? Hovsa, irriterende og lidt sær kollega kommer ind, vi flygter videre til Riesen, da Boutique Lize, Bang & Jensen og Strassen ser lidt proppede ud.

Nogen (det var ikke mig) ville ikke på Kluden, der kunne vi garanteret have raflet. Hm. Inde på Riesen er der siddepladser. Oh, hvilken lykke. Desuden smukt billede af Fidel Castro, jeg vil ikke ødelægge charmen ved billedet. Tjek det selv ud. Billedet hænger ved bordene bagerst. Vi flygter derfra da vores ører ikke længere kan holde de tre tøser med skærebrænderstemmer ved nabobordet ud.

Hen til Bang & Jensen, hvor det er tyndet ud. En lille øl og så hjem i taxa. Taxamand skal køre fra Vesterbro til Nørrebro, men er så flink at han viser mig halvdelen af indre by også. Jeg får naturligvis lov til at betale også selvom jeg nåede at få ham til at ændre retning inden alt for længe. Klaphat!

Hvad kan man lære af dette?

(Nej, der er ingen morale. Det er et spørgsmål. Belær mig venligst!)

6 Kommentarer:

Blogger Mie siger...

Tja.... at du skulle have drukket flere øller, så du ikke havde været i stand til at konstatere og irriteres over, at han kørte omveje med dig.

Det er det, jeg siger: fulde mennesker er lykkeligere mennesker!

februar 20, 2006 4:11 PM  
Blogger Ulla siger...

Du har ret, Mie. Jeg må virkelig til at tage mig sammen og fulde mig noget oftere, hvad SKER der for mig!! ;-)

februar 20, 2006 4:16 PM  
Blogger Uden Relevans siger...

Jeg har stået på Rådhuspladsen, ( ja den i København) og fortalt en chauffør at han skulle køre ligeud ad Vesterbrogade til jeg sagde stop, han kiggede på mig og spørger så. "hvor er Vesterbrogade?"...

februar 20, 2006 4:48 PM  
Blogger Ulla siger...

I det mindste var han da ikke bleg for at indrømme at han ingen stedsans havde.

februar 20, 2006 5:19 PM  
Anonymous Anonym siger...

Lisa är snygg. Så er det sagt. Hun er krukket og opstyltet, og nul humoristisk sans endsige selvironi. Jo, men det vidste vi jo godt, Ulla. Hun er jo SVENSK. Så det kan ikke komme sådan rigtigt bag på dig, vel ;-). Håkan er fuldstændig ligesådan (tjek blot hans selvsmagende hjemmeside). Men vi bærer over med Lisa og Håkan, fordi de kan noget, som andre svenskere ikke kan. Det er jo også derfor de - som de eneste svenskere - får politisk amnesti i Danmark (Lisa gerne på Frederiksberg), når vi deporterer svenskerne i Grønland (jaja, vi skal selvfølgelig ha' Olfert Fischer og det danske forsvar hjem først - svenskerne forlader næppe Sverige frivilligt... tsk). Det skal for en god ordens skyld anføres, at jeg bestemt ikke har noget at udsætte på Grønland, der gør, at de har gjort sig fortjent til den tvivlsomme ære, men det er simpelthen fordi det ligger så tilpas langt væk fra Danmark, og fordi vi vel stadig har en vis råderet over indlandsisen. Svenskere er et meget indbildsk og lidet charmerende folkefærd med et dejligt syngende sprog - også det talte (man skal bare lukke ørerne for det der bliver sagt). I al beskedenhed tror jeg det var den vigtigste lære af denne blogpost.

februar 20, 2006 6:53 PM  
Blogger Ulla siger...

Og SÅ er den kæphest vist også blevet redet nok!

februar 20, 2006 7:33 PM  

Send en kommentar

<< Home