torsdag, marts 16, 2006

Flere forglemmelser

I serien "Ullas forglemmelser" (som inkluderer det banebrydende Glemt Tandbørste og mesterværket Glemt Deodorant) er vi stolte af at kunne præsentere Glemt Sminke, Men Også Glemt Hårvoks. Hverdagsdrama med hidtil uset højde og dybde.

Handlingen udspiller sig i en lejlighed på Nørrebro. I åbningsscenen ser vi en kvinde i begyndelsen af 30'erne lede efter noget. Det er tydeligt at se at panikken og magtesløsheden stiger for hvert minut, der går. Hvad kan det dog være, som er så vigtigt? Pludselig standser hun og åbner sin taske. Hun finder et bundt nøgler frem og trækker vejret lettet. Derefter skynder hun sig at trække i overtøjet, tager et bundt gamle aviser under armen og går ud af køkkentrappen. Nede i gården smider hun aviserne ud i aviscontaineren, låser en nyere men ikke særlig velholdt damecykel op og går ud af porten. Udenfor porten undgår hun med næppe en cyklist, der cykler på fortovet. Hun ser efter ham og barnet bagpå cyklen, mens hun mumler noget uforståeligt, sætter sig derefter op på cyklen og kører hen ad fortovet og ud på vejen. Efter få meter mumler hun igen noget og vi bliver klar over at noget er helt galt. Her får vi et indblik i hendes tanker: Det går op for hende at hun har glemt at lægge sminke og komme voks i håret. Dilemma! Skal hun vende om og gøre det, der er jo også den reception senere på dagen? Eller skal hun bare køre på arbejde, klokken er allerede mange. Receptionen afholdes alligevel ikke så langt fra lejligheden, måske hun kan nå hjem og lægge makeup på inden der skal mingles? Ja, det må være sådan det bliver! Kvinden har nu et fast besluttet udtryk og cykler afsted på arbejde.

Nu vil jeg ikke ødelægge plottet og afsløre slutningen. Ja, jeg ved det er spændende, men måske den kommer senere.

1 Kommentarer:

Blogger Mie siger...

Jeg ved bare, at hvis jeg var havnet i samme situation, ville rasonnementet senere på dagen let kunne ende i noget med "åårrhh, nu har alle kollegerne jo set mig au natural, og de der receptionsfolk skal jeg jo aldrig se igen, og jeg er også sent på den, og nu har håret alligevel funbdet sin egen flade stil, so why bother?!"...

Ikke at det nogen sinde er sket, selvfølgelig.... Selvfølgelig... Klart, klart...

marts 16, 2006 1:18 PM  

Send en kommentar

<< Home