mandag, maj 01, 2006

Af og til ER jeg altså dummere end andre folks børn

Det er næsten pinligt. Jeg mener, jeg bilder mig jo ind at den der med "kvinder og teknik", efterfulgt af hovedrysten, den gælder ikke på mig. For det meste da.

Min søster gav mig en trådløs stavblender til jul. Min gamle stavblender virkede stadig, men jeg hellere ville have den nye. Så i forbindelse med flytningen droppede jeg den gamle (den var også dømt til snart atbryde sammen), men begynder først med den nye ca. en måned efter jul.

Glad sætter jeg den til opladning. Men den virker ikke. Jeg lader den oplade natten over, men dagen efter fungerer den stadig ikke. Et studie af manualen hjælper heller ikke. Derfor klager jeg min nød til min søster, som dog ikke har kvitteringen længere. Måske sad garantibeviset på æsken, men den er smidt ud.

Så jeg ærger mig og glemmer lidt om det hele. Indtil her for nylig, hvor jeg får en djævelsk idé. OK, måske ikke djævelsk, men så umoralsk i det mindste. Planen er, at jeg køber en stavblender af samme model, lægger den ikke-fungerende motordel i æsken og returnerer den. En lille bitte smule snyd er der da.

Vel hjemme med den nyindkøbte stavblender sætter jeg den til opladning. Den virker ikke efter et par timer og hellere ikke dagen efter. "Det var da lige godt satans", tænker jeg. "Det kan da ikke passe!" Tænke tænke... "Hvad nu hvis jeg trykker på begge de her knapper?"

Tror I den virker?
Tror I de begge virker?

Åååååh, MAND, hvor er det BE-LAS-TEN-DE!

4 Kommentarer:

Blogger Suzy Q siger...

Iler til undsætning...:
"ALTSÅ hvis det er sådan en stavblender, som lissom skal ha trykket på TO knapper på EEN gang for at FATTE at den skal virke, så er det bare en åndssvag stavblendet, det er!!"

Det er ikke dig der er noget galt med Ulla. Ellers ret kreativt med købet af den nye, og ombytningen, og det der. Håber det er en forretning der giver penge tilbage..?

maj 02, 2006 9:06 AM  
Blogger Ulla siger...

Det værste er at jeg havde opfattet at den ene knap var en slags oplåsningsmekanisme, men så ikke tænkt på at kombinere tryk på den med tryk på virk-knap. D'oh!

Jeg tror godt jeg kan få den byttet. Jeg køber en computer samme sted om et par dage, så mon ikke de er flinke. Åh, bare den nu ikke også har mærkelige sikkerhedsknapper...

maj 02, 2006 9:19 AM  
Anonymous Anonym siger...

Pas nu må, at du ikke forkøber dig - butikker med både køkkenudstyr og computerudstyr har det med ikke at være supergode/billige/etc til begge dele..

maj 03, 2006 11:41 AM  
Blogger Ulla siger...

Det er den slags, man må tage med, når man har valgt at leve sit liv på kanten. ;-)

maj 03, 2006 11:47 AM  

Send en kommentar

<< Home