mandag, maj 01, 2006

Godt arbejdet!

Tak til Parken! Lad os give Danmarks nationalstadion en stor hånd for tilsyneladende intet at have lært fra fx sidste års pokalfinale. At det kan komme bag på dem, hvor lang tid det tager at sluse godt 40.000 folk ind på deres stadion igen og igen, er mig en gåde. Der herskede generelt kaos ved indgangen til Coca Cola tribunen (og nej, det var ikke fordi der var fyldt med Brøndbytilhængere). I det mindste lå fejlen ikke hos de kommende tilskuerne. [Indsæt her billede af Ulla, der væbner sig med tålmodighed.]

Nå, langt om længe er vi inde. Halleluja, endda inden kampen er gået i gang. Der provianteres øl og her er det så heldigt at i det mindste en af os har kontanter med, for naturligvis tager de ikke dankort sådan et sted. Jeg var dog forbløffet over at det ikke tog længere tid at hente øl i betragtning af den ene ølhane, der var til stede i baren. Én! Flot, klap klap, virkelig smukt.

Nå, men ingenting er så godt eller skidt at man ikke også lige skal tisse. På pigetoilettet er der et toilet, der virker. Bedre end nul, kan man sige. For at se sagen fra den positive side var der ingen i kø, da jeg kom derhen.

Tømt i den ene ende og klar til at fylde på i den anden går vi så ind til vores pladser. Hvor der sidder nogen i forvejen. Forklaringen fra stewarden er at "nogen" er kommet op med unummerede pladser og har sat sig og sådan er det over det hele, så man skal bare skynde sig at finde et sted at sidde. Jeg havde næsten ondt af moderen med den lille knægt som åbenbart skulle have siddet der hvor vi endte med at sidde, men nå, it's a jungle out there. Hver mand for sig selv. Eller noget.

Efter kampen (den taler vi ikke om) skal vi jo så ud igen... nede i den anden ende af tribunen, for pludselig er den nærmeste udgang lukket. Hvorfor? For at sørge for at vi ikke tørner sammen med FCK's tilhængere? Vi er jo som vilde dyr, I know! (Uuuh, en tiger! Den har vi set! Ismand!*)

På grund af den langsommelige udslusning gik vi glip af de første 10 minutter af Prison Break. Lorte stadion!

*Kan I huske den indledning til "Så er der tegnefilm!"? Jeg slukkede altid for lyden for jeg syntes det var så synd for tigeren. Jeg var ikke så gammel.

6 Kommentarer:

Blogger Uden Relevans siger...

Hver ENESTE gang Bronbi har sponsor og aktionær billetter i omløb bliver man sjoflet ved at der kun er to indgange åben og altid 9.000 mennesker i kø.

De tager Dankort i Parken, hvilket IKKE er tilfældet alle steder på Vilfort Park.

Selvfølgelig sørger de for at i ikke tørner sammmen med C2 Ultras, Cooligans eller Radicals, kom nu Ulla det er da en god ting.

maj 01, 2006 9:27 AM  
Blogger Ulla siger...

Morfar, siger du at jeg lyver? Det kan godt være at de tager dankort nogle steder, men ikke i Coca Cola tribunens bar.

Jeg er ligeglad med de der spassere, jeg vil bare nå hjem og se Prison Break. Hehe.

maj 01, 2006 9:40 AM  
Anonymous Anonym siger...

Jeg forstår ikke dit brok... Har aldrig haft problemer i Parken.
Man kan ikke bebrejde dem at højne sikkerheden og kontrollen med publikum til sådan en kamp, og I er helt sikkert heller ikke farlige, men det kunne jo ligeså meget være for jeres skyld.

maj 01, 2006 10:35 AM  
Blogger Ulla siger...

Det var da heldigt for dig. Jeg siger heller ikke at det altid er et problem, men det synes jeg at det var i går. Og til pokalfinalen sidste år.

Og ja, ok, jeg giver mig på punktet med sikkerheden. Fair nok, safety first!

maj 01, 2006 10:38 AM  
Blogger Ulla siger...

iAndy: Det kunne der også være brug for.

120 anholdelser er mange, men mon ikke de der vil slås finder hinanden lige meget hvad man gør?

Min post handlede om Parken, ikke om kampen. Derfor... ;-)

Vincent: Ja, og hvad så?!! ;-)

maj 01, 2006 11:53 AM  
Blogger Ulla siger...

Mmmmhmmm, klaaaart!

maj 02, 2006 10:37 AM  

Send en kommentar

<< Home