mandag, december 19, 2005

I lørdags

havde jeg det meget bedre efter at have været sendt til tælling med en grim forkølelse to dage. Men det ved I jo godt. Jeg skulle ud og ryste popo'en, sku' jeg! På Morfars opfordring tog jeg et før-billede. Skulle så bare huske at tage et efter-billede når jeg engang kom hjem.

OK, jeg fik spist, drukket et par øl på Tjili fordi vanens magt fik mig til at tage Hoegaarden glasset foran mig. Jeg PLEJER jo at få Hoegaarden når jeg er på Tjili, men var denne gang hoppet på Brøckhouse's IPA. Hm, desværre var glasset Vibekes og med min baktusser i halsen måtte jeg hellere købe hende en ny øl. Så havde jeg to. Det går såmænd nok også. Så kommer Pernille. Den flinke barmand be'r os om at gå ind i baglokalet da bandet snart begynder at spille og vi har sluppet for at betale for at høre dem. Det var ikke lige målet for aftenens udskejelser, jo. Man må være målrettet. Senere kommer Pernilles veninde også og Jakob finder også frem til Nørrebro. Bla bla bla bla og snak om polske olie maffia folk, som Jakob har været hos, var han single eller hvad? Og vi tager afsted ind til Martins fest. Farvel til Vibeke. Knus knus. Mad til Jakob og hurtigt ind i en taxa - det er pissekoldt.

Martin er satme et ømt syn. På den anden side så klæder fletninger jo de fleste. Skåååål! Og så en masse øl, og vi skal sgu da på Oure igen, ska vi ik? Det finder vi liiiiige ud af, gør vi! Nå, mingle! Jeg møder Linda, som bor i bofællesskabet med Martin. Hun undskylder ca tyve gange for at hun faldt i søvn til sidste fest. Men altså klokken var 5.30, det er ok, det sker for selv de bedste. Nå, danse! Tanzen muss mann! To Oure-drenge til ankommer: Carsten og Jan (der har taget en flok fyre med). Halløjsa!

Jeg taler og danser lidt (prøver VIRKELIG på at lade være med at føre, det er sgu svært) med en ung fysiker, Toke. Det viser sig at vi har en masse fælles bekendte, han fortæller mig om sit speciale, og jeg kan altså ikke lige huske hvad det handler om nu, men jeg tror næsten jeg forstod det i lørdags. OK, jeg kan godt se det ikke lyder så overbevisende... Aaaaaanyways, pludselig er Carsten og Jakob ved at tage videre i byen. Jan er allerede smuttet videre og Pernille taget hjem. Martin er ikke til at få øje på. Fuck, jeg skal sgu med. Så må der jo handles hurtigt med ham der Toke. Så jeg spørger om jeg kan få hans nummer, hvortil han svarer at den slags plejer at føre mere med sig, så det vil han ikke, bare sige tak for nu. Ehm ok... Nå, nu skal jeg da helt sikkert videre.

Carsten, Jakob og jeg kan ikke bestemme os for hvor vi skal hen, vi vader rundt i cirkler. Endelig bestemmer vi os (vist nok) for den Tatoverede Enke. På vej derhen støder vi ind i en af de fyre, der kom til festen med Jan, han siger de tog på Natcafeen, så der tager vi hen. Her er det så at jeg bestemmer mig for at det er ved at være tid til dobbelte gin og tonics. Slubre slubre. Vrøvle vrøvle og så synes jeg at Jakob er vældig sød, men det synes han ikke jeg er (i hvert fald ikke på den måde). Fair nok, men jeg ser det nu alligevel som mit cue til at forlade scenen. Ciao drenge!

Det lykkes mig mirakuløst at fange en taxa, hurra, hjem og sove. 100 kr lige ud, klokken er 5.49 da jeg betaler (taxakvitteringer ER altså et genialt koncept). Husker at æde de tre sidste kaktuspiller OG sætte min mobil til opladning. Men ak, jeg glemte efter-billedet (det passer!). Det var såmænd nok godt det samme.

Søndag har jeg ondt i hovedet og er rockertræt. De der kaktuspiller sutter... Vågner lidt i kl 14 og sender sms'er til Camilla og Vibeke der begge gerne ville hjælpe med at vaske vægge ned i lejligheden om at det satme ikke blev i dag. Så hiver jeg dynen ind til sofaen, laver te og planlægger at hygge mig, men hov, jeg sover lige lidt mere. Bestemmer mig for at jeg sover bedre i sengen og rykker derind igen. Sover til kl 19. Tænker at nu er der kun tre timer til jeg skal rigtig i seng, så jeg kan lige så godt blive der. Er dog temmelig vågen og egentlig også sulten. Smutter ned på grillen og køber burger (husk at bestille den hjemmelavede næste gang - ad!) og fritter. Æder dem og læser Harry Potter i sofaen. Går i seng og læser mere Harry Potter, læser den færdig. Her kunne jeg så være led og afsløre en masse, men sådan er jeg slet ikke.

Samlet antal vågne timer søndag (6 om natten og 5 om aftenen, heraf 2 ude af sengen) = FLOT!

0 Kommentarer:

Send en kommentar

<< Home